Hon går in som ny vd – mitt i coronakrisen: ”Som att kliva in i en torktumlare”
Nellys nya vd kliver onekligen in i modevärlden i en turbulent tid. Men varje utmaning går att vända till en möjlighet, säger Kristina Lukes. Hon tror stenhårt att Nellys affärsmodell med 100 procent e-handel är en konkurrensfördel och lovar att försöka se till att alla ”har det ball” på jobbet.
Som att kliva in i en torktumlare där nya termer och namn på nya kolleger virrar omkring i rasande fart – så beskriver Kristina Lukes sin första arbetsdag som vd för e-handlaren Nelly.
Att hon tillträdde sin nya tjänst mitt under den rådande coronakrisen som dragit fram som en storm inom modebranschen ger hennes uppdrag en ytterligare dimension.
– Som mycket annat i livet är det tudelat. Å ena sidan är jag jätteglad över att få leda ett fantastiskt varumärke, en fantastisk organisation och fantastiska medarbetare in i framtiden.
– Samtidigt har jag en stor respekt för det som pågår och är ödmjuk inför att det påverkar vår bransch.
Läs våra kommentarsregler