Hon går in som ny vd – mitt i coronakrisen: ”Som att kliva in i en torktumlare”

Nellys nya vd kliver onekligen in i modevärlden i en turbulent tid. Men varje utmaning går att vända till en möjlighet, säger Kristina Lukes. Hon tror stenhårt att Nellys affärsmodell med 100 procent e-handel är en konkurrensfördel och lovar att försöka se till att alla ”har det ball” på jobbet.
Text: Helen Preutz
Annons:

Som att kliva in i en torktumlare där nya termer och namn på nya kolleger virrar omkring i rasande fart – så beskriver Kristina Lukes sin första arbetsdag som vd för e-handlaren Nelly.

Att hon tillträdde sin nya tjänst mitt under den rådande coronakrisen som dragit fram som en storm inom modebranschen ger hennes uppdrag en ytterligare dimension.

– Som mycket annat i livet är det tudelat. Å ena sidan är jag jätteglad över att få leda ett fantastiskt varumärke, en fantastisk organisation och fantastiska medarbetare in i framtiden.

– Samtidigt har jag en stor respekt för det som pågår och är ödmjuk inför att det påverkar vår bransch.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...