Hög tid att haka på heta söktrenden: ”Man har inte förstått potentialen”

Med visuell sökning kan konsumenter ställa frågor med hjälp av bilder. För företagen skapas en möjlighet att inspirera kunder med hjälp av det visuella. ”Arbetar du inom mode och heminredning ska du jobba med det här”, säger Viktor Calmhede, operativ chef på Pixel.
Text: Julia Forsberg
Annons:

Clark Boyd, digital strateg och föreläsare inom bland annat sökmotoroptimering, var en av talarna på årets digitala Inbound-event. Där beskrev han visuell sökning som ett verktyg som tillåter konsumenterna att göra något helt nytt. De kan exempelvis söka med mönster och färg för att hitta inspiration till köp.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...