H&M kan lansera nya varumärken som bara säljer enstaka produkt

Andra har gjort det framgångsrikt, lanserat varumärken som marknadsför enstaka produkter. Nu rapporteras H&M vilja gå i deras fotspår.
Text: Daniel Norman
Annons:

Under de senaste åren har digitala butiker dykt upp som vara säljer en produkt. Bloggare och kändisar används för att lyfta varumärket i sociala medier. Daniel Wellington och Tom Hope är framgångsrika exempel. 

Breakit rapporterar att H&M arbetar med ett projekt där enprodukts-varumärken skapas och där influensers ska bidra till att ge dem ett lyft. 

Projektet ska vara långt gånget men när, och om, det verkligen lanseras är däremot oklart. 

Tanken är att H&M:s redan upparbetade produktionsapparat ska kunna nyttjas vid framtagandet av produkter. 

För bara några veckor sedan lanserades H&M:s senaste satsning Arket. Vd Karl-Johan Persson flaggade i en intervju med Nyhetsbyrån Direkt att ytterligare lansering kommer redan nästa år. 

– Vi kommer att lansera ett nytt varumärke nästa år och vi tittar på fler, sa han. 

Det här är en del av Market Premium

Redan Premium-prenumerant?

Det får du som Market Premium-prenumerant

  • Premiumartiklar som ger dig hela nyhetsbilden av detaljhandeln
  • Sökbart artikelarkiv
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...