Foto: Thomas Ohlén

H&M-chefen om krisrubrikerna: ”Det går till överdrifter”

Som börsbolag får H&M finna sig i att granskas i sömmarna. ”När det målas upp som fullständig kris så tycker jag att det går till överdrifter”, säger Karl-Johan Persson. Här ger H&M-bossen sin syn på skriverierna men också på hur vägen framåt ser ut för modejätten.
Text: Daniel Norman
Annons:

Krisrubrikerna duggade tätt kring H&M under våren.

Modejätten levde inte upp till marknadens förväntningar vilket ledde till att koncernens strategi ifrågasattes och det höjdes till och med röster om att vd:n, Karl-Johan Persson, borde bytas ut.

– Vi är ett börsnoterat företag med många aktieägare. Med det kommer förväntningar. Mediebiten är en del av paketet av att vara på börsen. För oss är det viktigt ar leverera i både det långa och det korta perspektivet, säger Karl-Johan Persson till Market.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...