Foto: Zalando

Heta second hand-vågen – så satsar tio kedjor: ”Prickar trender som är viktiga”

Konsumenternas efterfrågan på begagnat ökar och allt fler butikskedjor väljer att lansera egna second hand-koncept. ”Det prickar många trender som är viktiga för konsumenten”, säger Emma Hernell, vice vd på HUI.
Text: Julia Forsberg, Andreas Dyrberg Skog
Annons:

Svenskarnas intresse för att handla begagnat ökar. I Svensk Handels hållbarhetsundersökning svarade 31 procent av konsumenterna att de kommer att köpa mer begagnat under 2020. När frågan ställdes första gången 2016, var motsvarande siffra bara åtta procent.

Konsumenternas ökade intresse för begagnat har plockats upp av flera stora kedjor som har valt att satsa på egna second hand-koncept.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...