Heta live-trenden har exploderat under pandemin: ”Kände ’wow’ när vi såg siffrorna”

Trenden med live video shopping blev het i samband med att coronapandemin bröt ut i våras. Nu har den fullständigt exploderat. ”Det är ett fantastiskt sätt att vara personlig på distans”, säger Therése Andén, affärsutvecklare på Åhléns.
Text: Agneta Renmark
Annons:

Live video shopping, där varumärken och e-handlare kan sälja produkter och kommunicera med kunderna i realtid via interaktiv tvåvägskommunikation, beskrivs av flera detaljhandelsföretag som ett ljus i mörkret. Inte minst nu när coronapandemins andra våg återigen bromsat den fysiska handeln och många företag söker nya vägar för att både sälja och kommunicera med kunderna.

Kjell & Company testade live video shopping första gången i april. Så här ett halvår senare har kedjan redan hunnit köra drygt 200 event, som handlat om allt från smart belysning och hur man installerar ett larm till favoritredskap i köket.

– Det är ett bra sätt för fler kunder att kunna möta oss, säger Fredrik Hällkvist, ansvarig för omnikanal på kedjan.

Hos Kjell & Company sätter man på expertkunskap framför erbjudanden och använder därför sin största tillgång under de livestreamade eventen: medarbetarna.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...