Hemligheten bakom Ikeas city-succé: ”Det räcker inte att bara driva varuhus”

Ikeas tillfälliga köksbutik på Regeringsgatan i Stockholm har träffat helt rätt bland tidskritiska innerstadskunder. Nu förklarar Freddy Johansson, utvecklingsansvarig för Ikea i Stockholm, hemligheten bakom succén.
Text: Michael Sandsjö
Annons:

Fredag förmiddag på Regeringsgatan i Stockholm. Här är retail-trycket högt från morgon till kväll.

Som på ett pärlband radar flera tunga kedjor och varumärken upp sig: Adlibris första fysiska butik, trendiga Urban Outfitters, nya The Lobby och så klart den stora magneten: Moodgallerian vars prefix gett namn åt hela kvarteret.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...