Hemligheten bakom Elons säljlyft under corona: ”Är ju lite wowkänsla”

Våren 2019 inledde Elon sin stora butikstransformation – att gå från produktlager till inbjudande hemmamiljö. Cirka 70 procent av de 320 butikerna har i dagsläget ställt om till grunderna i det skalbara butikskonceptet. ”Med facit i hand ser vi att det här är framtiden”, säger Hans-Eric Schultz, försäljningsdirektör på Elon Group.
Text: Mikael Sydner
Annons:

Efter en genomlysning av både varumärket och organisationen under 2018 kom Elons ledning fram till att kedjan behövde förnya sig. 

– Elon hade gjort mycket rätt, men samtidigt fanns det mycket jag saknade, som vd Stefan Lebrot sa till Market i februari 2019.

Det starka fokuset på vitvaror luckrades upp och breddades till att hjälpa kunderna med allt i hemmet som är kopplat till ett eluttag. Rådgivning och service blev tyngre nyckelord och det nya konceptet grundades på hemmets olika rum – från kök till tvättstuga. 

Kort sagt handlade det om en identitetsförändring.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...