Här öppnar Synsams nya glasögontempel: ”Nu har vi ledartröjan”

2015 påbörjade Synsam en resa in i omnikanalland. Nu, drygt tre år senare, är kedjan optimerad för att möta framtidens kunder – både ute i landet och på nya glasögontemplet i centrala Stockholm.
Text: Michael Sandsjö
Annons:

– Jag sover gott, men hela tiden med ett öga öppet.

Håkan Lundstedt kikar ner i sin svarta datorväska och fiskar upp en penna.

– Oops. Mekonomen, fortsätter han och skrattar. Går det bra?

Det gör det förstås. Åtta år sätter så klart spår. När Håkan Lundstedt lämnade vd- och koncernchefsrollen på bildelskedjan gjorde han det efter en omfattande varumärkestransformation och ett vänt resultat i både Sverige och Danmark.

Synsams ägare såg potentialen och arbetskapaciteten hos den börsvane jämtlänningen och lockade över honom till en helt ny bransch.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...