Här är tre stekheta trender från NRF Big Show i New York

Den yttersta retail-eliten samlades i veckan på världens största handelsmässa. Budskapet var tydligt: För att bli framgångsrik i framtiden måste du i större utsträckning leverera en kundupplevelse.
Text: Pontus Edman
Annons:

NRF Big Show i New York samlades den gångna veckan hela världens Retail-elit för att under några dagar andas nutidens – och framtidens – handel. Hundratals talare pratade bland annat om kundmöten, vikten av att bli one-channel och modet att våga testa i en snabbt föränderlig värld.

För just det är något som alla är överens om.

Att handeln går snabbare än någonsin.

Eller som Targets vd Brian Cornell sa när han lyfte fram fyra viktiga nycklar för fortsatt framgång: ”Det enda vi vet är att tekniken kommer att utvecklas i allt snabbare takt, så det gäller att hänga med. Men det är varken fysisk butik eller online som gäller – det är båda. För kunderna vill inte välja”.

Market har utifrån både talare och de närmare tusen utställare som finns på plats hittat flera heta trender som med stor sannolikhet kommer att genomsyra retail-framtiden även på hemmaplan.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Samma ämne:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...