Här är strulet som kunderna hatar när de shoppar

Trots att många gillar att shoppa i butiker så finns det tillfällen då de gärna går därifrån. Likaså finns det saker som retar de mest inbitna nätshoppare som får dem att avbryta köpet. Här är expertens råd för att ge kunderna de bästa shoppingupplevelserna.
Text: Thomas Karlsson
Annons:

Långa köer och problem med självbetjäningskassor kan få de mest köpsugna kunder att lämna butiken. Kunder som shoppar online retar sig däremot på höga fraktkostnader och krångliga betalningar. Det visar en internationell undersökning från betallösningsföretaget Adyen.

Ur undersökningen Adyen Retail Survey kan man bland annat utläsa vad konsumenterna uppskattar mest med de fysiska butikerna och vad de retar sig mest på, liksom vad e-handelskunderna tycker bäst och sämst om när de handlar på nätet.

– Samtidigt som vi ser att e-handeln ökar kraftigt uppger 98 procent av kunderna att de verkligen uppskattar att handla i fysiska butiker, säger Jean-Marc Thienpont, managing director för POS-lösningar hos Adyen.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i en månad
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis – en hel månad! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...