Handlarna rusar till nya trenden – så har det gått: ”Dubblerad konvertering”

Live video shopping har exploderat under våren. Intersport kallar det ”the new black” och med dubblad konvertering, ökat snittordervärde och ökat engagemang ser Gina Tricot fenomenet som ett vinnande koncept som är här för att stanna. Experten spår att det kan bli räddningen för fysisk butik.
Text: Marie Hillblom
Annons:

Bambuser har jobbat med mobil livestreaming sedan 2007. I höstas introducerades tekniken för handeln i Sverige.

– Det är ett nytt sätt att handla på, förklarade Maryam Ghahremani, vd för Bambuser, i Market i november och var övertygad om att live video shopping kommer att vara en naturlig kanal för majoriteten av e-handlare inom tre-fyra år.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...