Foto: David Thunander

Han har skapat en tillväxtraket – av anrika möbelbutiken

Det anrika möbelföretaget Nordiska Galleriet har genomgått en förändringsresa de senaste åren. Företaget har växt genom nya säljkanaler och förvärv. ”Vi investerar lika mycket i den fysiska kanalen som vi gör i den digitala”, säger vd Axel Söderberg.
Text: Julia Forsberg
Annons:

När Axel Söderberg tog över möbelföretaget Nordiska Galleriet 2016 bestod företaget av en fysisk butik på Nybrogatan i Stockholm och en knappt fungerande hemsida.

– När en kund lyckades köpa något på sajten fick man nästan skicka blommor för att det var så fantastiskt, säger Axel Söderberg.

Hans plan var då att digitalisera premiumsegmentet inom möbelbranschen och bygga en stor aktör på marknaden. Tillväxten har sedan dess varit driven av organisk tillväxt, men även genom en del förvärv. Under 2017 rekryterades även Per Sköld, som tidigare har varit vd på Bangerhead, och Rickard Liljeros, tidigare marknadschef på Bangerhead, till bolaget.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...