Han har funnit formeln för framgångsrik kedjedrift: ”Det finns bara ett svar”

I boken ”Stabil och agil kedja” beskriver Peder Söderlind framgångsreceptet för modern kedjedrift. Genom att intervjua 33 vd:ar för några av Sveriges största handels- och tjänsteföretag har han tagit reda på vilka utmaningar och möjligheter kedjorna står inför. ”Det finns bara ett svar och det är att vara oerhört nyfiken och att ha råd att testa”, säger Peder Söderlind.
Text: Julia Forsberg
Annons:

Peder Söderlind är vd för företaget Glykol som arbetar med digitala tjänster för företag.

– I dag räcker det inte med att bygga ett bra it-system, utan man måste förstå sin kund och sin bransch, säger han.

Peder Söderlind har arbetat mycket med företag med flera enheter, som kedjor i detaljhandeln. Han märkte att det fanns forskning på organisationer med många lokala enheter i både USA och England. Men det fanns ingen bok om kedjor i Sverige, vilket resulterade i att han själv började samla material och skrev boken ”Stabil och agil kedja”.

– Vilka utmaningar fins det med att ha många lokala verksamheter? Vilka är möjligheterna? Det är de enda två frågor som jag har ställt.

Frågorna ställde han till 33 vd:ar inom några av de största handels- och tjänsteföretagen i Sverige. Peder Söderlind säger att frågan resulterade i väldigt långa samtal, men att det var lätt att sammanställa bilden från ledarna.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...