Geniala idéer föds i coronakrisen – här är 14 innovationer att inspireras av

Digitala, kontaktlösa och syftesdrivna – så skulle många av de innovationer som tagit fart inom handeln under coronakrisen kunna beskrivas. Och sällan har vi väl sett så många nya kreativa grepp. Market har listat några av de mest uppmärksammade idéerna.
Text: Helen Preutz
Annons:

Drive in, drive thru, click and collect och hemleverans. Inget av dessa fenomen är nya, men har fått ett enormt uppsving under coronakrisen när handlarna försökt lösa ekvationen att få en vara från A till B utan fysisk kontakt.

– Hemleveranser har ökat otroligt mycket och under krisen har vi tyvärr sett en ökad andel aktörer som erbjuder gratis hemleverans. För många har det sannolikt varit en förutsättning för att över huvud taget få fart på försäljningen nu när färre besöker fysiska butiker, säger Per Ljungberg, vd för Svensk Digital Handel.

En stor utmaning för handeln, enligt honom, är om förväntningarna på gratis hemleveranser kommer att bestå.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...