Fysisk butik huvudfokus när Holck styr Vero Moda: ”Inte en tävling i digitala lösningar”

När Anna Karin Holck ska ta Vero Moda in i framtiden sätter hon kunden i fokus och inte tekniken. ”Det är vi som människor som skapar trivseln”, säger hon.
Text: Marie Hillblom
Annons:

90 dagar – så länge räknas du nog som ny på jobbet, förklarar Anna Karin Holck.

– Men det betyder inte att man inte behöver prestera, speciellt inte inom retail. Retail är ju så snabbrörligt och inte minst nu.

I december lämnade hon Kappahl efter sex och ett halvt år för att bli chef för Vero Moda-butikerna i Sverige.

Efter bara en vecka blev det jul. Fridfullt kan tyckas. Men efter den lugna julhelgen är det dags för annandagsrea.

– Jag fick börja med att ta beslut kring rean och det är många miljoner att fatta beslut om. Så det blev en rivstart. Det är tur att jag har varit med ett tag och lärt mig hur det här funkar och har en plattform att luta mig tillbaka mot.

Och jo, det gick bra, summerar hon med facit på hand.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...