Fortsatt lyft för Odd Molly

Högre tillväxt och förbättrad lönsamhet. Odd Molly hade ett starkt tredje kvartal. ”Samma positiva trend”, säger vd:n.
Text: Thomas Ohlén
Annons:

Odd Molly i siffror

                                   2014     2013
Nettoomsättning        112,1    88,4
Rörelseresultat             11,9      8,7
Nettoresultat                  9,6      6,8

Siffrorna avser tredje kvartalet och är i miljoner kronor.

Odd Mollys delårsrapport visar att nettoomsättningen steg med 27 procent juli-september i år jämfört med samma tre månader förra året.

Rörelseresultatet steg till 11,9 miljoner kronor.

– Vi fortsätter att leverera ökad tillväxt och förbättrad lönsamhet. Tredje kvartalet visar på samma positiva trend som tidigare, säger vd Anna Attemark.

Utvecklingen är starkast i större butiker och hos e-handelsaktörer.

– Produkterna gynnas av att vi etablerar Odd Molly-butiker där hela vår kollektion visas i ett tydligt butikskoncept. Försäljningen ökar och varumärket stärks. Det behöver inte bara vara i egen regi. Tvärtom ser vi stora möjligheter att vara flexibla när det gäller vår närvaro på olika marknader.

I dagarna öppnades en butik i Prag.

– Det blir ett test på ett franchisekoncept som vi ska lära av innan vi expanderar det vidare, säger Anna Attemark.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...