Footways vd om nyckeln till framgången: ”Fokuserar på det tråkiga”

E-handlaren Footway har ett rekordår i ryggen – och siktar på fortsatt tillväxt. En förklaring till framgången är crowdsourcing. ”Man blir ödmjuk över hur mycket kompetens som finns där ute”, säger vd Daniel Mühlbach.
Text: Mikael Sydner
Annons:

2017 var inget roligt år för skohandeln. I alla fall inte för den fysiska. Försäljningen backade med 2,5 procent enligt Stilindex.

För Footway var utvecklingen en helt annan. Företaget växte med nästan 47 procent på sina elva marknader. I Sverige var tillväxten drygt 40 procent.

– Året var mycket bra, vi jobbar väldigt datadrivet, bland annat när det gäller vilka produkter vi ska satsa på och vad vi ska marknadsföra vilket skapar en bra grund för både tillväxt och lönsamhet, säger Daniel Mühlbach.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Samma ämne:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...