Footway växer med vinst: ”Styrkebesked”
Footway i siffror
2016 2015
Nettoomsättning 148,5 116,6
Ebitda 2,4 2,1
Siffrorna är i miljoner kronor och avser första halvåret (januari-juni).
Koncernens nettoomsättning under första halvåret (januari–juni) ökade med 27 procent till 148,5 miljoner kronor jämfört med motsvarande period 2015.
Rörelseresultatet före av- och nedskrivningar ökade från 2,1 till 2,4 miljoner kronor.
Antalet ordrar från återkommande kunder uppgick till 152 381 vilket är en ökning med 46 procent.
– Det är tack vare nöjda och återkommande kunder som vi gör ett bra första halvår. Att köpen från återkommande kunder ökar med 46 procent är ett styrkebesked. Lojala kunder är en grundpelare för Footway och centralt för fortsatt lönsam tillväxt. Med en stabil plattform siktar Footway-gänget in sig på ett spännande andra halvår både i Norden och Europa, säger Daniel Mühlbach i en kommentar till rapporten.
Under hösten lanseras Footway på sju nya marknader. Tillväxten ska ske helt utan fysisk handel.