Foto: Shutterstock

Följarnas innehåll i sociala medier är hårdvaluta: ”Säljet följer efter”

Inget säljer så bra som engagemang. Och vägen dit går ofta via smarta strategier på sociala medier, där användarstyrt innehåll är det nya svarta.
Text: Agneta Renmark
Annons:

En rullväska på New Yorks asfalt i motljus. En skidåkare på en alptopp som njutningsfullt halsar en träningsdryck. En solbränd yogatjej på stranden i välsittande tights.

Att få följarna att ladda upp sina egna bilder på sociala medier och tagga företaget är ett bra bevis på att man lyckats skapa säljande engagemang.

Några företag som är riktigt bra på detta är kamera- och teknikföretaget GoPro, klockgiganten Daniel Wellington, väskföretaget Douchebags samt träningsinriktade företag som Casall och Nocco.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Samma ämne:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...