Festen är inställd – så kämpar partybutikerna i krisen: ”Har tvingats tänka nytt”

Inställda barnkalas, uppskjutna bröllop och minimalistiska studentfiranden – coronakrisen fick luften att gå ur partyballongerna. Men Partylands vd Patrick Bruna är försiktigt positiv. ”Folk kommer alltid att vilja fortsätta festa och skapa minnen.”
Text: Helen Preutz
Annons:

Franchisekedjan Partyland kom till Sverige 2010 och har sedan dess vuxit till 23 butiker i södra och mellersta Sverige. För kedjan kom pandemin och Folkhälsomyndighetens råd om social distansiering som en kalldusch.

– Det handlar om miljoner som vi har tappat till följd av coronakrisen, säger Patrick Bruna, svensk franchisechef för Partyland.

Många av kedjans butiker ligger i gallerior och köpcentrum, vilket hör till de värst drabbade lägena under krisen.

Enligt Patrick Bruna har butikerna i snitt tappat 30-70 procent av omsättningen beroende på läge.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...