Fem viktiga saker som du bör veta om den digitala generationen

De är uppväxta med nätet, handlar gärna online – och returnerar oftare än andra. Här är några avgörande faktorer om hur den digitala generationen förhåller sig till shopping. ”Gräv i varför kunderna kommer till just dig”, säger Viveka Söderbäck, expert på konsumentbeteenden hos Klarna.
Text: Mikael Sydner
Annons:

Det har sagts mycket om generation Y, sprunget ur generation ”why” eftersom de ifrågasätter mycket av det som andra tar för givet.

Klart är att dessa unga vuxna är en stark konsumentgrupp som dessutom har den gemensamma nämnaren att det är den första generationen som har växt upp med internet som en självklar del av livet.

Därmed har dessa millennials också från början varit en naturlig kommersiell målgrupp.

Samtidigt har den digitala närvaron fostrat dem till att vara kritiska på ett annat sätt än tidigare generationer, vilket ställer krav på att de kommersiella budskapen är trovärdiga.

Det här är en del av Market Premium

Redan Premium-prenumerant?

Det får du som Market Premium-prenumerant

  • Premiumartiklar som ger dig hela nyhetsbilden av detaljhandeln
  • Sökbart artikelarkiv
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...