Foto: Foto: Getty Images och SAS

Fem steg för att bättre utnyttja din kunddata: ”Lägst pris är inte längre nummer ett”

Digitaliseringen leder till att världen förändras allt snabbare. Men genom AI och maskininlärning kan digitaliseringen även hjälpa företag att förutspå hur deras kunder kommer att agera. ”Agera personligt och agera i realtid, det är oerhört viktigt”, säger Stefan Borensjö, retailexpert på SAS.
Text: Julia Forsberg
Annons:

Med covid-19 accelereras den digitala trenden och för handlarna innebär det att de behöver anpassa sig till en värld som förändras i snabbare takt. Mjukvaruföretaget SAS har arbetat med avancerad analys i över 40 år och menar att metoderna kan användas för att förutse kundernas köpbeteende. 

I sina undersökningar har SAS sett att över 50 procent av kundernas besök sker digitalt under covid-19.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...