Foto: Daniel Norman

Färska siffror: Här är kedjan som lockar flest nya kunder

Lidl har ingen e-handel – till skillnad från andra stora aktörer. Utmanaren har ändå högst kundtillväxt i dagligvaruhandeln. ”Konceptet tas emot väl”, säger GFK:s analytiker Bo Engström.
Text: Thomas Ohlén
Annons:

Andra vågen av coronapandemin och nya restriktioner och uppmaningar från regering och myndigheter har fått en hel del hushåll att flytta inköpen av dagligvaror till nätet.

GFK:s index visar att 23 procent fler handlade mat digitalt september-november.

– E-handeln uppfattas som en bekväm och trygg lösning eftersom man minimerar den fysiska kontakten, säger Bo Engström.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...