Faktorerna bakom jättelyftet: Så fyrdubblade han Cerveras e-handel

Cervera lyckades fyrdubbla sin e-handel under första kvartalet. Här pekar e-handelschefen Nic Staeger ut fyra huvudförklaringar till succén.
Text: Mikael Sydner
Annons:

I fredags meddelade Cervera att deras försäljning ökade med 53 procent under det första kvartalet.

Det största lyftet stod bolagets e-handel för som fyrdubblades under kvartalet jämfört med samma period i fjol.

– Det finns förstås en positiv effekt från en ökad konsumtion av varor för hemmet under pandemin och sedan har fler kunder valt att handla online, säger Nic Staeger.

Samtidigt är detta något som hela hemutrustningshandeln har känt av. 

Att Cervera har vuxit betydligt snabbare än branschsnittet handlar främst om ett kraftigt förbättrat kunderbjudande som dessutom har anpassats efter kundernas behov under hela året, poängterar Nic Staeger.

Här lyfter han fram fyra avgörande förklaringar till bolagets rusande e-handel:

Det här är en del av Market Premium

Redan Premium-prenumerant?

Det får du som Market Premium-prenumerant

  • Premiumartiklar som ger dig hela nyhetsbilden av detaljhandeln
  • Sökbart artikelarkiv
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...