Foto: Emil Nordin

Facebooks retailchef om sociala medie-jättens planer: ”Vi känner handelns kunder”

Varje dag lockas miljarder användare på Facebook att lägga sina pengar i detaljhandeln. Nu vill den amerikanska jätten hjälpa svenska retailers att bättre förstå den nya digitala tiden.
Text: Michael Sandsjö
Annons:

Torsdag förmiddag på A House på Östermalm i Stockholm.

Här har en kreativ mötesplats för människor inom mat, mode, media och musik växt fram sedan Arkitekthögskolan flyttade ut för fyra år sedan.

Nu förbereder sig Facebook, världens näst största marknadsföringsplattform efter Google, för att prata hållbarhet, inkludering och transparens med delar av den svenska modeindustrin.

Eventet är inte öppet för pressen, men Johnas Liljegren, Head of Retail för Facebook i Sverige, träffar Market en stund innan programmet går igång.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...