Få kedjor vågar nobba Black Friday: ”Viktigt att hålla koll på marginalen”

Två av tre inom sällanköpsvaruhandeln planerar att ha erbjudanden under Black Friday. Det är fler än i fjol, visar Markets nya undersökning. ”Man kan inte stå utanför längre”, säger Jonas Arnberg, vd för HUI Research.
Text: Mikael Sydner
Annons:

Black Friday fick ett första fäste i Sverige 2013. Sedan dess har allt fler hängt på fenomenet. Och det är strömmar fortfarande till aktörer som för första gången testar att göra något extra till den stora shoppingdagen.

Det visar Markets nya undersökning där representanter inom sällanköpsvaruhandeln har svarat på frågor.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...