Foto: Shutterstock

Få fart på e-handeln i kristider: Fyra kritiska områden att fokusera på

Att leverera popcorn till hemmets coronakarantän eller förse människor med skönaste skorna till promenaden. Pernilla Vinneby, vd på Knowit Experience Stockholm AB, manar den som vill lyckas med e-handel i coronakrisen att utgå från kundens behov, se vilken roll dina produkter kan spela i kundens liv och våga knyta nya samarbeten som gör att du blir en del av kundens ekosystem.
Text: Marie Hillblom
Annons:

– Vi har länge pratat om behovet av att digitalisera affären och vikten av att knyta ihop och se nya affärskontakter, säger Pernilla Vinneby, vd på Knowit Experience Stockholm AB.

Företaget jobbar med att skapa upplevelser i mötet mellan människor och varumärken. Det är här Pernilla Vinneby menar att framtidens affärer och e-handel finns.

Vilka behov är det jag löser med mina produkter? Det är grundfrågan som e-handel måste utgå från, enligt experten.

– Hur är du relevant för kunden? Det är ännu många bolag som inte har e-handeln på agendan på det sättet.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...