Experterna: Därför ska du satsa på marknadsföring – trots krisen

Smart att spara på marknadsföringen när coronakrisen tär på kassan? Nej, säger både professorn Magnus Söderlund och marknadsföringskonsulten Sara Öhman, även om båda varnar för att spinna på just corona-oron i kommunikationen. Dessutom ger de tips som inte tär på kassan.
Text: Marie Hillblom
Annons:

Den allmänna principen för marknadsföring handlar om att identifiera kundens behov, anpassa sitt erbjudande efter det och erbjuda kunden en lösning.

– Även i coronatider går den principen att följa, säger Magnus Söderlund, professor i företagsekonomi med inriktning mot marknadsföring vid Handelshögskolan i Stockholm.

Han poängterar att marknadsföring dessutom handlar om mycket mer än att sälja och göra reklam, även om marknadsföring också inbegriper kommunikation kring tillhandahållandet av produkter.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...