Expertens tips: Så når du kunderna när butikerna gapar tomma

Karantän och hemmasittande. Tomt på gator och torg – och i butikerna. Hur kan den hårt pressade detaljhandeln ge rätt service till kunder som inte längre kommer?
Text: Michael Sandsjö
Annons:

Anders Trege, produktchef på EG Retail.

– I början av coronakrisen gick det väldigt snabbt. Från en vecka till en annan försvann i princip alla kunder och det blev tomt i flera brancher medan andra upplevde en hamstringsstorm. Då var det ju mycket fokus på att berätta om att ”vi har handsprit”, men nu är det viktigare att berätta vad man gör i en större kontext. Det gynnar inte att enbart se till sin egen affär, säger Anders Trege, produktchef på EG Retail.

Här kommer hans fem spaningar på hur branschen kan utveckla det viktiga kundmötet, när människor behöver bli som mest omhändertagna:
 

1. Hjälp kunderna i  deras hemmamiljö

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...