Expertens fem tips: Så tar du din e-handel till Kina – och undviker fallgroparna

Sugen på att etablera dig på den kinesiska e-handelsmarknaden? Var beredd på att kavla upp. Det krävs nämligen både kulturell koll, ekonomiskt tålamod och unika produkter om du vill lyckas.
Text: Michael Sandsjö
Annons:

Den mytomspunna kinesiska e-handeln fortsätter att fascinera och inspirera, men rimligtvis även oroa en och annan som står utanför världens överlägset största marknad.

Kulturella skillnader, ett snårigt regelsystem och en mördande konkurrens kan förstås avskräcka, men lugn.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...