En dag på sportlägret – här byggs varumärket med mjuka värden

Drygt 6 000 glada barn, 25 sporter och en välsmord upplevelsemaskin. Market har besökt Stadium Sports Camp på sportjättens hemmaplan för att titta närmare på en satsning som inte ska ge en spänn i vinst – men som bygger varumärket utifrån värderingar.
Text: Mikael Sydner
Annons:

”Hej!”

Den unge mannen sträcker ut handen i något som liknar en fistbump och i ren förvåning svarar jag både hejet och den utsträckta handen.

Strax därefter upprepar sig händelsen. Och igen. Nästan alla i det förbipasserande myllret av ungdomar vi möter säger hej och kilar med bestämda steg vidare till gymnastikträning, fotboll, bowling eller någon annan av de 25 sporterna som står till buds på Stadiums årliga sportläger Stadium Sports Camp här i Norrköping.

Stadium Groups vd Karl Eklöf förstår nästan vad jag ska fråga innan han säger:

– Vi tycker att det är viktigt att alla säger hej här. Det är en del av att vi ska vara inkluderande. Det är inget elitläger utan här är alla barn och ungdomar med för att ha kul och röra på sig utan att känna prestationskrav, säger han under turen runt på det stora idrottsområdet Himmelstalundsfältet där Stadium Arena utgör själva navet.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...