Elon laddar för tidernas transformation: ”Vi hade tappat bort oss”

Elon flyttar fram positionerna, växer med tre nya marknader och förvandlar butikerna till inspirerande rum för att få kunderna att känna sig mer hemma. ”Vi hade tappat bort oss. Nu har vi hittat vår riktiga identitet”, säger vd Stefan Lebrot.
Text: Michael Sandsjö
Annons:

Sedan svensk-franske vd:n Stefan Lebrot klev ombord på Elon, i april förra året, har det varit snudd på hela havet stormar hos den drygt femtioåriga vitvarukedjan.

Organisationen har synats egentligen genom alla skikt och flera personer med nyckelpositioner på tjänstemannasidan har bytts ut. Varumärket har fått sig en total genomlysning och butikerna ändrat både utseende och innehåll.

I stället för produktlager – en showroom-känsla med rum som ska få kunderna att känna sig hemma. Kring augusti längre fram i år tror Stefan Lebrot att kunderna kommer att märka skillnad.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...