Efter pop up-vågen – här är nästa trend: ”E-tailers etablerar som det vore 1995”

Pop up, showroom, shop-in-shop – och sen då? ”För e-handlare finns det många fördelar med att tränga ut i den fysiska miljön och få ett verkligt möte med kunden”, säger retailtrendspanaren Magnus Ohlsson på We Hunt for Heads, och lanserar nästa lösning: fysisk butik.
Text: Marie Hillblom
Annons:

Pop up-butik, showroom och shop in shop är i de flesta fall e-handlares lösningar för att få till ett fysiskt gränssnitt. I USA testar nu två e-handlare inom möbler nya grepp för att skapa fysiska möten med möjliga kunder och på så vis öka försäljningen. Möbelförsäljaren Burrow har möblerat en Lululemon-butik i centrala New York och skapar på så vis en möjlighet för människor att provsitta och se möblerna på riktigt.

Amerikanska e-handelsmöbelföretaget Outer testar att nå nya kunder genom att låta Airbnb-värdar ha möblerna hemma. Dessa blir då exponerade på bilder, provsuttna av gäster och exponerade i naturliga sammanhang.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...