E-handelsveteranen: Corona blir slutet för fria returer

Redan före coronakrisen brottades många e-handlare med lövtunna marginaler. Krångliga och kostsamma returprocesser gjorde knappast saken bättre. Kan corona döda fria returer? Ja, tror Anders Ankarlid, vd för A Good Company.
Text: Helen Preutz
Annons:

A Good Company är ett svenskt startupföretag som bedriver global e-handel med hållbara vardagsprodukter som de själva designar och tillverkar.

– Det vi märkte först när corona slog till omkring den 5 mars, var att vi plötsligt sålde mycket mindre. Nästa steg var när vi fick dagliga mejl från våra transportörer som till exempel DHL, Schenker och Postnord, angående förseningar. Samtidigt höjdes priserna med nya tillägg varje dag, berättar Anders Ankarlid, vd för A Good Company vars fraktkostnad i snitt ökat med 36-37 procent sedan coronautbrottet.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...