Foto: Johan Marklund

Digital think tank ska ta Reitan in i framtidens servicehandel

Reitan Convenience skärper sitt onlinefokus och startar en digital think tank. En rad nya butikskoncept ligger redan på skissbordet. ”Digitaliseringen ställer nya krav även på oss”, säger vd Magnus Carlsson.
Text: Michael Sandsjö
Annons:

Digitaliseringens vindar drar skoningslöst över alla branscher och servicehandeln är inte undantagen.

Reitan Convenience, med franschisedrivna Pressbyrån och 7-Eleven i främsta ledet, har specialcastat ett särskilt onlineteam för att möta den nya tiden.

Uppdrag: Hur sälja mer när kunderna blir allt mer uppkopplade?

– Vi brukar säga att vi säljer tid. Alla våra produkter är av impulskaraktär och vi jobbar hela tiden med att erbjuda bättre mat i farten. Digitaliseringen ställer nya krav även på oss, säger vd Magnus Carlsson.

Ett sätt att möta utvecklingen är att se över butikskoncepten. Vad passar morgondagens tidsjagande kunder bäst?

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...