Cykelbud i denim och digitalt fokus ska få JC att rulla: "En given destination för denim"

Nya JC – Scandinavian Denim House andas optimism. Med nygamla varumärken och cykelbud i denim ska den färgstarke italienske vd:n Stefano Di Martino ta tillbaka kedjan till toppen.
Text: Michael Sandsjö
Annons:

Stefano Di Martino hade egentligen tänkt att ta en time out från branschen och var skeptisk till anbudet från JC.

En taxichaufför fick honom på andra tankar.

– Jag var på väg in till stan från Arlanda och nämnde att jag kanske skulle börja på JC. Han blev eld och lågor och hade en väldigt positiv bild av varumärket. Efter att jag frågat runt lite mer började bilden klarna; det är verkligen många svenskar som har en stark relation till oss, säger Stefano Di Martino.

Sju månader in i uppdraget, efter en lång och kostsam rekonstruktion, har han fått bolaget på fötter igen. Under september har försäljningen ökat med 45 procent jämfört med samma månad ifjol, men vinst kommer JC visa först i slutet av nästa år.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...