Colorama målar om och satsar digitalt: ”Finns det andra som gör det bättre då kan vi dö”

”Data ger oss superkrafter eller får oss att förlora. Lyckas vi inte kan vi dö”, säger Fredrik Hansson, som i december firar tioårsjubileum som vd för Colorama. Genom satsningen på data är han redo att ta färghandlarkedjan till nya nivåer.
Text: Marie Hillblom
Annons:

Fredrik Hansson är i Stockholm för möte i ett par dagar. Han pratar framtid med representanter för de 163 butiker som utgör Coloramas hela palett.

– Glädjen då vi går laget runt och jag hör om butiker som utvecklas och gör smartare affärer, det driver mig. Jag blir nästan tårögd när jag hör om deras affärer. Det är framgång för mig och att vi gör det tillsammans, säger han när han smiter från morgonens första möte för att prata med Market.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...