Clas Ohlsons fixartjänst slår huvudet på spiken: ”Bygger kundlojalitet”

Med hantverkstjänsten Clas Fixare tror sig Clas Ohlson ha hittat en ny målgrupp – och en nisch som ingen täcker. ”När det gäller service i hemmet är marknaden enormt underutvecklad,” säger Clas Ohlsons Sverigechef Fredrik Uhrbom.
Text: Helen Preutz
Annons:

Att lansera en app genom vilken kunderna kan beställa hjälp med vardagens våndor som glappande kontakter och avloppsstopp kan tyckas symptomatiskt för vår tid.

Men för att förstå kedjans nya fixartjänst måste man blicka tillbaka drygt hundra år, till 1918 då entreprenören Clas Ohlson grundade sitt postorderföretag i Insjön som så småningom växte till en välkänd butikskedja, anser Fredrik Uhrbom.

– Clas Ohlsons ursprungliga idé, att lösa vardagens praktiska problem, är i grund och botten samma idé som i dag.  Att addera nya tjänster är ett naturligt steg på den resan.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...