Cerveras succé-vd i stor intervju: Miljardmålet, ”optichannel” och tvåsiffrig tillväxt

Från gammel-retail till mobile first. Cervera har under sin digitala resa lämnat begreppet omni i kölvattnet . ”I dag ser vi oss själva mer som en e-handlare med butiker än tvärtom”, säger Cerveras vd Peter Rimbäck som ser en stark framtida tillväxt för bolaget.
Text: Mikael Sydner
Annons:

I flera år har det pratats om det stora detaljhandelsskiftet –  att traditionella retailers måste ställa om sin verksamhet för att möta starka och hungriga e-handelskonkurrenter.

Ökad relevans har blivit allt mer förknippad med digital försäljning där du snabbt kan anpassa sortiment och priser i realtid i stället för att tänka i längre cykler.

Det där är inget nytt. Alla pratar om det. 

Men att sedan agera och genomföra har inte varit lika självklart. Pandemin har delvis tvingat fram förändringar eftersom det nu handlar om akut överlevnad. 

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...