Carlssons plan för ÖoB – femdubbla vinsten på fem år: ”Bygger på tre parametrar”

Det starka varumärket lockade Magnus Carlsson att axla rollen som vd för ÖoB för drygt ett år sedan. Nu har han hunnit lära känna bolaget och tillsammans riktar de nu in sig på att förbättra lönsamheten. ”Det finns ingen som helst anledning till att vi ska tjäna mindre än vad de andra gör”, säger Magnus Carlsson.
Text: Julia Forsberg
Annons:

Efter elva år på Reitan Convenience, varav tio som vd, tog Magnus Carlsson för drygt ett år sedan klivet över till ÖoB. 

– När jag började för ett år sedan ska jag säga att då åkte man rakt in i coronadimman, så det var en väldigt speciell situation. Men det handlar om att sätta sig in i ett bolag, det är det första man ska göra, säger han. 

För att få tiden att sätta sig in i bolaget har Magnus Carlsson hittills hållit sig borta från rampljuset. Men efter ett år känner han sig nu redo att berätta om företaget och hur han ser på sin roll. 

– Jag tycker att det är bra att veta vad man pratar om innan man pratar.

Det som lockade Magnus Carlsson till ÖoB var framförallt det starka varumärket och att bolaget är lite av ett original bland de svenska lågprisaktörerna.

Det här är en del av Market Premium

Redan Premium-prenumerant?

Det får du som Market Premium-prenumerant

  • Premiumartiklar som ger dig hela nyhetsbilden av detaljhandeln
  • Sökbart artikelarkiv
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...