Carlings utser ny vd – och ska bli bäst på jeans

Ronny Mikalsen är ny vd för Carlings och ersätter Rune Martinsen som slutar efter 25 år i bolaget. ”Jag känner mig förväntansfull inför uppgiften att ta Carlings till nästa nivå”, säger Ronny Mikalsen.
Text: Mikael Sydner
Annons:

Ronny Mikalsen är 35 år och har arbetat inom koncernen i 15 år. Närmast har han varit säljchef.

En av de större satsningarna inför hösten blir en ny egen jeanskollektion.

– Jag känner mig förväntansfull och ödmjuk inför uppgiften att ta Carlings till nästa nivå och framförallt fokusera på jeansen. Jeans har varit och skall alltid vara en viktig del av Carlings identitet, vi ska bli bäst på jeans i Norden, säger Ronny Mikalsen i en kommentar.

Fokus kommer fortsatt att vara på service och produktkunskap hos de anställda.

Bakom jeanssatsningen står Martin Gustafsson som bland annat jobbat med produktutveckling för Acne.

– Det är en fantastisk möjlighet att få bygga ett nytt jeansmärke för Carlings, säger han.

Det här är en del av Market Premium

Redan Premium-prenumerant?

Det får du som Market Premium-prenumerant

  • Premiumartiklar som ger dig hela nyhetsbilden av detaljhandeln
  • Sökbart artikelarkiv
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...