Busfrö-bossens plan: Expandera – och öppna second hand-varuhus

Med tio butiker på lika många år har utvecklingen gått rasande fort för succékedjan Busfrö. Nu gasar grundaren och vd:n Stina Qubti etableringstakten och utvecklar samtidigt konceptet. ”Jag ser ett varuhus av second hand framför mig.”
Text: Susan Berzelius
Annons:

Tio år har gått sedan Västerviksbon Stina Qubti sjösatte sin dröm om en butik som sålde begagnade kläder och prylar för barn.

– Jag saknade själv den typen av butik när mina barn var små och som jag sett i bland annat New York. En second hand-butik med kvalitetskläder och babyprylar som skulle bidra till ett hållbarare samhälle samtidigt som det möjliggör för barnfamiljer att komma över den där första utrustningen som är så dyr, till ett bättre pris.

Den första butiken öppnades i Västervik och följdes snart av butiker runt om i Småland och Östergötland.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...