Bubblerooms vd om vändningen: ”Du måste göra allting väldigt bra”

En mer snabbrörlig organisation kombinerat med ökad tydlighet. Det har viktiga nycklar när Bubbleroom har gått från förlust till vinst. ”2017 var året då vi vände”, säger vd Ville Kangasmuukko.
Text: Daniel Norman
Annons:

2016 gjorde Bubbleroom en rörelseförlust på 21 miljoner kronor. 2017 vände det.

– Nu är det så klart fyra till fem månader kvar innan bokslutet kommer ut. Men vi ser på siffrorna och på decembers resultat att det var året då vi vände röda siffror till svarta, säger Ville Kangasmuukko.

Vinsten kommer att landa på runt tio miljoner kronor, berättar han.

– Lönsamheten består i två delar. Den ena är att vår försäljning ökade med över 50 procent under året. Det andra handlar om att vi har arbetat med att effektivisera logistiken, hur vi spenderar våra pengar på marknadsföring och så vidare. Vi har jobbat mycket kring processer och rutiner.

Ville Kangasmuukko tillträdde som vd för två och ett halvt år sedan.

– Det första halvåret ägnade jag åt att tillsammans med organisationen ta fram en tvåårsplan, säger han.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...