Brandfacklan: ”Fastighetsägarna missar konsumenternas värderingar”

Detaljhandelns aktörer är för dåliga på att kartlägga värderingar, utgår ofta från föråldrade mönster och hamnar i ett ”moment 22”. Det menar Kathrine Heiberg, vd för konsultföretaget Reteam. ”Design som utgår från kundernas ’mindset’ säljer mer”, säger hon till Market.
Text: Kalle Östgren
Annons:

Detaljhandeln måste lära känna sina kunder bättre, för att locka till besök – och kunna konkurrera med e-handeln.

Det menar Kathrine Heiberg, vd för danska konsultföretaget Reteam.

Hennes råd: Ringa in kundernas värderingar.

– Olika kundgrupper förenas av värderingar som skiljer sig åt – och lockas av olika designspråk.

Det här är en del av Market Premium

Redan Premium-prenumerant?

Det får du som Market Premium-prenumerant

  • Premiumartiklar som ger dig hela nyhetsbilden av detaljhandeln
  • Sökbart artikelarkiv
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...