Bottenbetyg till handeln i ny undersökning: Fyra av tio kunder får aldrig kontakt med personal

Hela 40 procent av alla som besöker en butik har ingen kontakt med en säljare. Det visar nya siffror från undersökningen Kundmötesbarometern. ”Det här slår omkull gamla uppfattningar om kundmötet”, säger Lotta Eriksson, vd för Custitude som ligger bakom undersökningen.
Text: Mikael Sydner
Annons:

Det har i många år pratats om att vässa kundmötet – vad en butikssäljare behöver göra och säga för att en kund ska bli nöjd.

Men utmaningen är en annan, menar Lotta Eriksson: Att över huvud taget möta kunden.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...