Bildelshandlarna växlar upp i coronakrisen: ”Vi har ökat med nästan 30 procent”

Medan stora delar av handeln går på knäna rullar affärerna på för bildelar och motorverkstäder. ”Vi gynnas av att många inte köper ny bil utan tar hand om och vårdar den bil man har istället”, säger Hanna Bühlmann, chef för verkstadskoncept och hållbarhet på Autoexperten.
Text: Helen Preutz
Annons:

Enligt Hanna Bühlmann påverkas kedjan till viss del av coronakrisen.

– Det är klart att det är oroligt för oss också.

Hos vissa verkstäder märks det mer än hos andra, framför allt i Stockholmsregionen.

– Vi har fått se över våra resurser och permitterat personal inom butiksdelen.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...