Åtta kedjor och butiker: Så satsar vi på Black Friday – mitt under pandemin

Kundvärdar, drive through och spridning av kundtrycket – samt noggrann planering av e-handeln. Det är några av de åtgärder som kedjor och butiker förbereder inför årets Black Friday som väntas blir ännu större på nätet i år. ”Vi kan inte vara utan en enda person”, säger Lisa Coppage, webbansvarig på Ginza.
Text: Mikael Sydner
Annons:

Black Friday har på bara några år växt till årets största shoppingdag och är även startskottet på julhandeln.

2013 fick dagen visst fäste i Sverige för att sedan växa med stormsteg. Initialt blev till och med handeln överrumplad av det stora intresset. Under de första åren kom flera rapporter om nätbutiker som kraschade och varuhus som knappt hann med de omfattande köerna.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...