Foto: Marie Hillblom

Årets säljare om framgång: ”Det gäller att sälja med hjärtat”

Emelie Rommedahl är korad till Årets butikssäljare 2019. Viktigaste ingrediensen i hennes framgångsrika säljrecept är att möta kunden ­– med hjärtat. ”Jag tror att det är viktigt att känna stolthet över det man gör”, säger hon.
Text: Marie Hillblom
Annons:

Klockan tio öppnar The Body Shops butik på Drottninggatan i Stockholm. Trots att det är en bra stund kvar innan dörren ska öppnas för kunderna är det full fart i butiken. Måndag innebär att städning pågår.

– Det är a och o att det ser snyggt ut, säger Emelie Rommedahl.

Hon har avbrutit semestern under en förmiddag för att komma in till stan och prata butikssälj. Inga problem, lovar hon och förklarar att hon ju älskar sitt jobb.

– Sen jag var liten och besökte The Body Shop hemma i Alingsås har jag känt en värme och kärlek i Body Shops värderingar. Anita Roddick, som startade företaget, krigade ju för kvinnor och tryckte på att skönhet inte ska vara för att behaga andra, utan för oss själva.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...