Foto: Jessica Segerberg

Årets butik vill växa – här är Retail Awards-vinnarens offensiva planer

Retail Awards-vinnaren Winston & Elle går på offensiven. Modebutiken planerar för två nya butiker – och e-handel. ”Vi hoppas ha det på plats i höst”, säger ägaren Jessica Raynee.
Text: Pontus Edman
Annons:

För en dryg vecka sedan utsågs Sundbybergsbaserade Winston & Elle till Årets butik på Retail Awards. I motiveringen hyllades butiken bland annat för sitt mod mod, sin kreativitet och sin ständiga förmåga att sätta detaljerna i fokus.

Nu ska fler få ta del av konceptet.

Ägarna Jessica och Daniel Raynee siktar nämligen på expansion och förhoppningen är att öppna en eller två butiker i centrala Stockholm.

– Vi vill växa, och hoppas kunna öppna någon gång i höst, säger Jessica Raynee till Market.

Var butikerna ska ligga är ännu så länge inte bestämt.

– Vi har tittat på området kring Mood-gallerian men också på söder. Båda lägena känns spännande med mycket folk i rörelse. På Söder hade vi tidigare en pop up-butik som gick bra.

Och det verkar inte saknas tillgängliga adresser. Jessica Raynee menar att priset som Årets Butik har skapat ett större intresse från fastighetsägare.

– Vi har blivit uppsökt av två som vill att vi etablerar i deras lokaler.

De nya butikerna ska också ge rejäl tillväxt.

– Vi bör kunna tredubbla omsättningen relativt snabbt.

I samband med butiksetableringarna blir det också lansering av en e-handelsbutik.

– Det har varit ett intensivt jobb med att få till allting, men nu är vi i princip färdiga. Det är bara detaljer som återstår, säger Jessica Raynee.

Det här är en del av Market Premium

Redan Premium-prenumerant?

Det får du som Market Premium-prenumerant

  • Premiumartiklar som ger dig hela nyhetsbilden av detaljhandeln
  • Sökbart artikelarkiv
Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...